Veelgestelde vragen

Ik heb een vraag over mijn bestelling

Wanneer je een vraag hebt over de kaartverkoop of gekochte kaarten van onze evenementen kun je terecht bij onze ticketing partner Ticketmaster. Zij zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Voor vragen over de evenementen anders dan de kaartverkoop of gekochte kaarten kun je natuurlijk bij ons terecht via vraag@mojo.nl. We helpen je graag!

Hoe werkt de wachtrij?

Als er een populaire show in de verkoop gaat, dan kan het voor de start van de verkoop al erg druk worden op de website van Ticketmaster. Om al dat verkeer in goede banen te leiden wordt er een wachtrij opgestart. Je ziet dan een cirkel die volloopt, maar dit is nog niet de wachtrij om tickets te kunnen kopen. Op het moment dat de verkoop van start gaat wordt de wachtrij ververst en begint deze opnieuw.

Iedereen die op dat moment in de wachtende rij staat, krijgt automatisch een willekeurige plaats toegewezen. Het maakt niet uit of je een paar uur of een paar minuten vóór start verkoop in de wachtrij staat. Vanaf het moment dat de verkoop start, wordt iedereen wel op volgorde in de wachtrij geplaatst en heeft iedereen een gelijke kans.

We raden je aan om terwijl je in de wachtrij staat niet te refreshen, op deze manier kun je je plek in de wachtrij kwijt raken.

Hoe kan ik betalen bij het kopen van tickets?

Tickets voor MOJO evenementen worden meestal via Ticketmaster of Paylogic verkocht. Hoe je voor je tickets kunt betalen verschilt per evenement en bedrijf. Ook het land waar je je op het moment van bestellen bevindt kan invloed hebben op de beschikbare betaalmethodes.

Via de Ticketmaster website kun je tickets betalen met:
• iDEAL
• Creditcard (Mastercard/VISA/American Express)
• SofortÜberweisung
• Debitcard (Maestro)
• PayPal
• ApplePay
• Ticketmaster cadeaukaart
• Klarna (later betalen)
• Covid-19 voucher (gebonden aan organisatie)

Let op: Je sluit door te betalen met Klarna een soort lening af, hier zijn extra kosten aan verbonden (rente).

Het is bij Ticketmaster ook mogelijk om telefonisch tickets te bestellen, dan ontvang je een zogenaamde AcceptEmail.

Hiermee kan je de betaling doen via:
• iDEAL
• Creditcard (Mastercard, VISA en American Express)
• Debitcard (eMaestro)
• Sofort

Waar kan ik kaarten kopen?

Je kunt kaarten voor evenementen georganiseerd door MOJO op de volgende officiële en betrouwbare manieren kopen:

www.mojo.nl
www.ticketmaster.nl

Telefonisch via 0900 - 300 1250 (60 cpm)

De website van onze ticketing partner maakt gebruik van een aantal beveiligingstechnieken waarmee transacties, betalingen en overige persoonlijke gegevens beschermd zijn. Op mojo.nl/bestellen leggen we je stap voor stap uit hoe je online kaarten kunt bestellen.

De Ticketmaster telefoonlijn is bereikbaar op maandag t/m vrijdag 09.00 - 19.00 uur en zaterdag 10.00 - 18.00 uur. Op zon- en feestdagen zijn zij gesloten.

Waarom kan ik niet meer de gewenste zitplaatsen selecteren na een mislukte boeking?

Na een mislukte poging om zitplaatsen via een boeking met plattegrond te bestellen, zullen de zitplaatsen 10 minuten als gereserveerd worden aangeduid. Daarom kunnen deze zitplaatsen tijdens een nieuwe poging binnen tien minuten niet opnieuw worden geselecteerd. Je kunt na een kwartier opnieuw proberen de gewenste zitplaatsen te reserveren. Log voor de zekerheid in bij onze officiële ticketingpartner Ticketmaster om te controleren of de gewenste kaarten niet toch succesvol zijn besteld, zodat je geen dubbele bestelling doet.


Waar vind ik mijn e-tickets?

Nadat je de bestelling hebt geplaatst ontvang je binnen 1,5 uur de gekochte kaarten in je mailbox. Als je wilt controleren of jouw order met succes door het Ticketmaster systeem is ontvangen, kan dat via jouw Ticketmaster account. Tijdens het bestellen van kaarten heb je een account bij onze officiële ticketingpartner Ticketmaster aangemaakt. Wanneer je inlogt op www.ticketmaster.nl, kun je alle bestellingen die je hebt geplaatst terugvinden. Het kan zijn dat het e-mail bericht per ongeluk in je spambox terecht is gekomen.

Mocht je ook daar geen tickets vinden en is het bedrag wel van je rekening afgeschreven, kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van Ticketmaster. Om je snel te kunnen helpen kun je het beste de gegevens van je betaling in het bericht zetten. Dit nummer vind je op je afschrift met de letters JB in het midden, bijvoorbeeld 01234567JB12345670106.

Is mijn order succesvol verwerkt?

Nadat je de bestelling hebt geplaatst ontvang je binnen 1,5 uur de gekochte kaarten in je mailbox. Als je wilt controleren of jouw order met succes door het Ticketmaster systeem is ontvangen, kan dat via jouw Ticketmaster account. Tijdens het bestellen van kaarten heb je een account bij onze officiële ticketingpartner Ticketmaster aangemaakt. Wanneer je inlogt op www.ticketmaster.nl, kun je alle bestellingen die je hebt geplaatst terugvinden. Het kan zijn dat het e-mail bericht per ongeluk in je spambox terecht is gekomen.

Mocht je ook daar geen tickets vinden en is het bedrag wel van je rekening afgeschreven, kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van Ticketmaster. Om je snel te kunnen helpen kun je het beste de gegevens van je betaling in het bericht zetten. Dit nummer vind je op je afschrift met de letters JB in het midden, bijvoorbeeld 01234567JB12345670106.

Kan ik mijn kaarten annuleren?

Het is niet mogelijk om kaarten te annuleren wanneer deze gekocht zijn.

Ik kan niet meer naar het evenement. Kan ik mijn ticket doorverkopen aan een andere fan?

Voor een aantal evenementen kun je via Ticketmaster gekochte kaarten doorverkopen aan andere fans, dit kun je gewoon doen via je Ticketmaster account. Lees hier alles over het doorverkopen van kaarten via Ticketmaster.

Kan ik een ticket van iemand anders overkopen?

Voor een aantal evenementen is het mogelijk om via Ticketmaster kaarten van een andere fan over te kopen. Door dit via het officiële platform van Ticketmaster te doen, ben je verzekerd van een geldige concertkaart. Alles wat je moet weten over het overkopen van kaarten via het platform van Ticketmaster, lees je hier.

Ik ben opgelicht met valse of ongeldige concertkaarten

Wij betreuren het als je slachtoffer bent geworden van oplichting met ongeldig gemaakte toegangsbewijzen. MOJO verzet zich al jaren op alle mogelijke manieren tegen handel in (valse en ongeldige) concertkaarten via onofficiële ticketbureaus en op handelsplaatsen.

Indien je bij de deur bent of wordt geweigerd, dan kun je je voor een compensatie wenden tot de verkoper. We raden je zeker aan om aangifte te doen tegen de persoon van wie je de ongeldige toegangsbewijzen hebt gekocht als je niet wordt gecompenseerd. Via deze link kun je online aangifte doen bij de politie.

Kan ik naar een concert als ik een rolstoel gebruik of mindervalide ben?

We verkopen voor onze concerten speciale rolstoel- en begeleiderkaarten die je tijdens het bestelproces kunt selecteren door te kiezen voor ‘Kies prijs en plaats’. Deze concertkaarten geven mindervaliden en hun begeleider gegarandeerd toegang tot het rolstoelplatform.

Als je reguliere kaarten hebt besteld voor het concert en gebruik wilt maken van het rolstoelplatform, dan kun je via deze link een aanvraag indienen. Wij zullen dan kijken naar een passende oplossing. Helaas kunnen we geen plaats op het platform garanderen vanwege de beperkte capaciteit. We vragen hiervoor begrip en verzoeken je de aanwijzingen van onze beveiligings- en servicemedewerkers ter plaatse op te volgen.

Kan ik een extra rolstoel begeleider meenemen naar de show?

Het rolstoelplatform beschikt over een beperkte capaciteit. Om zo veel mogelijk rolstoelafhankelijke bezoekers de mogelijkheid te geven om gebruik te maken van het rolstoelplatform, kunnen we slechts één begeleider toegang geven tot het platform. Mocht je met een grotere groep het concert bezoeken, dan raden we aan om voor de rest van de groep vloertickets te bestellen, zodat jullie bij elkaar in de buurt staan en samen van het concert kunnen genieten.

Wat mag ik wel en niet meenemen naar een concert?

Het is niet toegestaan om grote tassen of rugzakken mee naar het concert te nemen. Handtassen met een maximaal A4 formaat zijn uitgezonderd. Als je twijfelt, dan twijfelt de beveiliging waarschijnlijk ook en kun je beter kiezen voor een kleinere tas.

Het is niet toegestaan om onderstaande voorwerpen mee te nemen naar onze evenementen:

  • Drank (met uitzondering van water in plastic flessen van max. 0,5 liter, zonder dop: wij raden af om een dopper mee te nemen.), overige vloeistoffen
  • Eten
  • Drugs
  • Voetbalshirts, provocerende of gezicht bedekkende kleding
  • Spandoeken, kartonnen / papieren borden met opschrift (tot een maximaal formaat van A4, 210 bij 297 millimeter, is wel toegestaan)
  • Vlaggen of vlaggenstokken dikker dan 2 centimeter en langer dan 1,5 meter, paraplu’s / parasols, selfie-sticks
  • Professionele camera’s, film-, geluids-, GoPro toestellen en andere beeldopnameapparatuur
  • Onbemande luchtvaartuigen (zogenaamde UAV of drones) of andere vliegende voorwerpen
  • Wapens, kettingen of andere voorwerpen die als wapen kunnen worden gebruikt of de orde kunnen verstoren
  • Glow sticks, ‘fairy lights’ (lichtsnoer op batterijen), laserpennen en andere lichten met gebundelde straal
  • Giftige, brandbare of explosieve materialen, vuurwerk en flares
  • Laptops of tablets
  • Dieren
  • Wandelstokken (met uitzondering van medische redenen)
  • Skates, fietsen, steps, skateboard
  • Naalden
  • Bellenblaas, spuitbussen (met uitzondering van deo’s en parfum) en overige gevaarlijke voorwerpen
  • Bij concerten in de openlucht (zoals Goffertpark, Malieveld, Strijp-S) is het meenemen van stoelen of krukjes niet toegestaan. Dit heeft te maken met het feit dat dit obstakels zijn bij een eventuele ontruiming

Over het algemeen geldt: als je twijfelt of je iets mee mag nemen en het is niet noodzakelijk: neem het dan niet mee. Voorwerpen die niet mee naar binnen mogen kunnen we niet voor je in bewaring nemen. Neem dus geen onnodige voorwerpen en waardevolle bezittingen mee naar concerten.

Mogen medicijnen mee naar binnen?

Op vertoon van een doktersverklaring is het mogelijk om medicijnen mee te nemen de zaal in. Zorg ervoor dat de medicijnen in de originele verpakking met receptsticker worden meegenomen. Lichte pijnstillers zoals paracetamol mogen gewoon mee naar het concert.


Mag ik voor medische redenen eten en/of drinken meenemen?

Eten en/of drinken dat noodzakelijk is in verband met ziekte of allergie kun je meenemen op vertoon van een doktersverklaring en/of medicijnenpaspoort. Hier wordt door onze medische dienst bij de entree op gecontroleerd. Een medicijnenpaspoort kan worden opgevraagd bij je apotheek.

Mag ik een camera meenemen naar het evenement?

Het meenemen van een compacte camera en mobiele telefoon naar onze concerten is toegestaan. Hiermee bedoelen we camera’s die niet de mogelijkheid hebben om lenzen te verwisselen. Verder is het niet toegestaan de beeld- en/of geluidsopnamen anders dan in de privésfeer te gebruiken. Videocamera's zijn te allen tijde verboden i.v.m. de rechten van de artiest.

Het is aan de band zelf of het publiek tijdens het concert foto's mag maken. Het kan dus voorkomen dat op de dag/avond zelf besloten wordt dat camera's niet toegelaten worden. Als dat het geval is dan zullen we je daarover informeren op de evenementenpagina van het concert en in de concertinfo mail die je ongeveer een week voor het concert ontvangt.

Ik heb een andere vraag

Neem contact op met vraag@mojo.nl of ga naar https://support.mojo.nl/support/home